Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Θα φάαααμε.......θα πιούμεε....



                                       ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ

Με μεγάλη χαρά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα φιλοξενήσει στο Δημοτικό Σχολείο Νικήτης, τον κ. Μ. Μαρέτα ο οποίος, θα δώσει μια παράσταση Καραγκιόζη,
την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου στις 12:00 πμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων.

Την εκδήλωση θα συνοδέψουν ζωντανά, μουσικοί με διάφορα μουσικά όργανα.
Το έργο, με τίτλο «Η Κυριακή του τεμπέλη» αφορά μικρούς και μεγάλους και υπόσχεται πολύ γέλιο και διασκέδαση.

                                                                                                                      Είσοδος: 5 ευρώ


Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΜΕΤΑ....

 Κλείνοντας τον πρώτο μήνα συνεργασίας του το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Νικήτης, ξεκινάει τη δημοσίευση όλως όσων έγιναν ως τώρα και όσων έχουν προγραμματιστεί για το προσεχές μέλλον.
  Συνοπτικά:
  • ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ. Με μεγάλη χαρά φέτος είδαμε μητέρες να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του Συλλόγου και να φέρνουν χειροποίητες βασιλόπιτες στο σχολείο, για την καθιερωμένη κοπή πίτας, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες με τη βοήθεια των δασκάλων μας και ο Σύλλογος δώρισε στον τυχερό κάθε τάξης που βρήκε το φλουρί, ένα βιβλίο λογοτεχνίας. 
  • Προχωρήσαμε σε συνάντηση με το Δήμαρχο κ. Τζίτζιο, πάντα σε συνεργασία με τους δασκάλους μας και διεκδικήσαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε για το σχολείο μας, μεταξύ αυτών τεχνίτες για εργασίες συντήρησης του σχολείου, που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι απόλυτα επείγουσες.
  • Αφού εκτιμήσαμε προσφορές από τεχνίτες της περιοχής, αποφασίσαμε την κατασκευή πίνακα ανακοινώσεων εξωτερικού τύπου(μετά από αίτημα των δασκάλων μας) ο οποίος  θα τοποθετηθεί στα κάγκελα της αυλής και θα εξυπηρετεί την ενημέρωση των γονέων, αφού έτσι θα έχουν εύκολη πρόσβαση στα έντυπα που θα αναρτώνται.
  • Συμβάλαμε οικονομικά στην αγορά καινούριου φωτοτυπικού μηχανήματος του σχολείου.
  • Πραγματοποιήσαμε ημερίδα ενημέρωσης γονέων με ομηλίτρια την ψυχολόγο κ. Τσίγγανου Ιωάννα, με ικανοποιητική προσέλευση γονέων.
  • Σε λίγες μέρες θα έχουμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε Θέατρο Σκιών Καραγκιόζη  στο Δημοτικό Σχολείο. Στην πρόσκλησή μας ανταποκρίθηκε ο κ. Μαρέτας με το έργο : "Η Κυριακή του τεμπέλη".
Προγραμματίζουμε:
  •  Τη λειτουργία σχολής γονέων διάρκειας 25 διδακτικών ωρών. Προς το παρόν συγκεντρώνουμε αιτήσεις συμμετοχής και ευελπιστούμε στην ανταπόκριση των γονέων και των εκπαιδευτικών μας.
  • Σχεδιάζουμε τη φωτογράφιση των παιδιών μας από επαγγελματία φωτογράφο.
  • Σχεδιάζουμε την αποκριάτικη διασκέδαση των παιδιών του σχολείου μας.
Με πολλή όρεξη συνεχίζουμε το έργο μας και είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις , ιδέες και αιτήματα από όλους τους γονείς.

                                                                  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
                                                                 Δημοτικού Σχολείου Νικήτης
                                                                               Ιανουάριος 2011  

Επίσκεψη στον Δήμαρχο

Συνάντηση με τον Δήμαρχο κ. Τζίτζιο πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 26 Ιανουαρίου. Στην συνάντηση παραβρέθηκαν από πλευράς Συλλόγου Γονέων ο Πρόεδρος κ. Ι. Μουστάκας, η Αντιπρόεδρος κα. Α. Ψαρρά και η Γενική Γραμματέας κα Ν. Σεραφείμ. Από το Δημοτικό Σχολείο παραβρέθηκε η Διευθύντρια κα Ε. Καραλή και ο Υποδιευθυντής κ. Ν. Κομπούρης.

Στην συζήτησε τέθηκε το μεγάλο θέμα του κτηριακού αφού ήδη έχουμε πρόβλημα στέγασης των μαθητών, ενώ από τον επόμενο χρόνο θα απαιτηθεί μια ακόμη αίθουσα. Η λύση που προτάθηκε είναι η επίσπευση της κατασκευής του νέου Νηπιαγωγείου, με την οποία θα λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και του Δημοτικού Σχολείου αφού στο κτήριο του παλαιού νηπιαγωγείου θα εγκατασταθούν τάξεις του Δημοτικού. Ο δήμαρχος μας πληροφόρησε ότι τον Φεβρουάριο θα δημοπρατηθεί το έργο με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης, από πέντε μήνες το νωρίτερο μέχρι και πάνω από 2 χρόνια σε περίπτωση ύπαρξης ενστάσεων.

Το δεύτερο θέμα που μας απασχόλησε ήταν η ανακατασκευή του τουαλετών οι οποίες βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση. Γι'αυτό το θέμα πρότεινε στον Πρόεδρο κ. Μουστάκα να φέρει μελέτη την οποία ανάλογα με το ύψος της θα προσπαθήσει να υλοποιήσει.

Το τρίτο θέμα που τέθηκε ήταν η ανακατασκευή του αύλειου χώρου, ο οποίος είναι επικίνδυνος για την σωματική ακεραιότητα των παιδιών μας. Εκεί ο Δήμαρχος μας πρότεινε μια λύση η οποία μας εξέπληξε. Μας πρότεινε να μας διαμορφώσει τον αύλειο χώρο μπροστά από το σχολείο, με αντάλαγμα την παραχώρηση της πίσω αυλής που υπάρχουν τα γήπεδα πετοσφαίρισης και καλαθοσφαίρισης, προκειμένου να το κάνει πάρκο.

Με το τέλος της συνάντησης δόθηκε η υπόσχεση για συνάντηση μέσα στον Μάρτιο για να εξετάσουμε την πορεία των θεμάτων.

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Ημερίδα ενημέρωσης

Ημερίδα με θέμα την συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νικήτης, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Ομιλήτρια ήταν η κα Τσίγγανου Ιωάννα, Ψυχολόγος στο "Κέντρο Ημέρας" Πολυγύρου. Η εκδήλωση είχε μεγάλη επιτυχία με την προσέλευση γονέων και εκπαιδευτικών να κειμένεται σε καλά επίπεδα, ενώ η ενεργός συμμετοχή τους στην συζήτηση, βοήθησε τα μέγιστα την εξέλιξη της συζήτησης.

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο

Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο, τη φιλοσοφία του νέου σχολείου, μέσα την εμπειρία του 4ου δημοτικού σχολείου Θέρμης.
Η υφυπουργός αναφέρθηκε στους εκπαιδευτικούς στρατηγικούς στόχους του νέου σχολείου. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι επιδιώκεται βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και επαναπροσδιορισμός της φιλοσοφίας του αναλυτικού προγράμματος με επίκεντρο το μαθητή και όχι την ύλη, εμπλουτισμός του αναλυτικού προγράμματος με την διδασκαλία επιπρόσθετων γνωστικών αντικειμένων, υιοθέτηση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας κλπ.
Τόνισε ότι επιδιώκεται ο περιορισμός και, στη συνέχεια, η μείωση στο ελάχιστο των περισσοτέρων απογευματινών δραστηριοτήτων των μαθητών σε χώρους εκτός σχολείων, όπως τα φροντιστήρια. Επιδιώκεται, επίσης, η μείωση της ταλαιπωρίας των παιδιών και των εξόδων των γονέων, αφού η διδασκαλία της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών θα οδηγήσει σταδιακά σε πιστοποίηση μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Η υφυπουργός έδωσε στοιχεία για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που λειτουργούν με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σήμερα. Πρόκειται για 801 δωδεκαθέσια δημοτικά, με τον μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό στο επίπεδο των περιφερειών, καθώς καλύπτουν το 30% περίπου του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Το σύνολο των μαθητών τους ανέρχεται σε 204.206.
Μεταξύ των αλλαγών που έγιναν είναι η εισαγωγή του θεσμού της φιλαναγνωσίας στις α' και β' τάξεις, η εισαγωγή της διδασκαλίας των αγγλικών στις α' και β' τάξεις, η εισαγωγή των τεχνολογιών για 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις, κλπ. Αύξηση μίας ώρας των μαθηματικών στις α' και β' τάξεις, αύξηση των ωρών του μαθήματος φυσικής αγωγής και προσθήκη μίας διδακτικής ώρας για διδασκαλία χορού.
Το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου τροποποιείται και οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται κατά δέκα στις α' και β' τάξεις, κατά πέντε στις γ' και δ' και κατά τρεις στις ε' και στ'. Η αύξηση των διδακτικών ωρών δεν αποτελεί όμως πρόσθετο βάρος, καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να συμμετέχουν σε ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες.
Το δημοτικό σχολείο Θέρμης έχει πλήρη εξοπλισμό, δηλαδή κάθε αίθουσα έχει υπολογιστή, τηλεόραση, βίντεο, έξι αίθουσες έχουν προβολέα με διακρατικούς πίνακες, ενώ επίσης υπάρχουν θέατρο 136 θέσεων, βιβλιοθήκη, κουζίνα, εστιατόριο, αίθουσα φυσικής, χημείας με ξεχωριστό παρασκευαστήριο, αίθουσα εικαστικών κλπ.
Η ε' τάξη του σχολείου συμμετέχει σε μορφωτική επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη και η στ' στη Βουλή. Όλες οι τάξεις επισκέπτονται και παρακολουθούν μονοήμερα προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κλπ.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Κοπή βασιλόπιτας

Την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου, έγινε η κοπή της βασιλόπιτας σε κάθε τάξη του σχολείου. Τις βασιλόπιτες έφτιαξαν μητέρες παιδιών του Δημοτικού Σχολείου και σε κάθε μαθητή που κέρδισε το φλουρί, δόθηκε από τον Σύλλογο Γονέων ένα βιβλίο. Οι μητέρες που παρασκεύασαν τις πίτες είναι οι:
Μαριάνθη Βάσιου, Στεριανή Γεροχύμου, Φιλιώ Γεωργούδη, Μαίρη Γιοβανέκου, Γεωργία Δημητρού, Άννα Καζάνη, Στέλλα Μάντσιου, Μαρία Μεταγγιτσινού, Φωτεινή Μπακίρα,  Νατάσα Σεραφείμ, Μάγδα Τρυγώνη, Κλεοπάτρα Τσικιτζίδου, Αναστασία Ψαρρά και σε όλες υπήρχε φλουρί, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια :-))

Tο πιο γαλάζιο ποτάμι

Ο παγετώνας Πίτερμαν, ο μεγαλύτερος επιπλέων παγετώνας στο βόρειο ημισφαίριο, βρίσκεται στη βορειοδυτική Γροιλανδία και συνδέει το στρώμα πάγου της Γροιλανδίας με τον Αρκτικό ωκεανό. Είναι μια στενή λωρίδα που έχει πλάτος 15 χιλιόμετρα και μήκος 70, της οποίας το πάχος του παγου κυμαίνεται από περίπου 600 μέτρα στη βάση σε περίπου 30-80 μέτρα στην άκρη.


Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, περίπου το 80% της μάζας του παγετώνα είναι λιωμένο νερό. Ρέωντας προς τη θάλασσα το νερό του παγετώνα σχηματίζει αυτό το απίστευτογαλάζιο ποτάμι που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Αποστολή της Greenpeace διαπίστωσε ότι οι παγετώνες έχουν χάσει περίπου 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα πάγου. Η ποσότητα αυτή είναι αρκετή, για να τρφοδοτήσει με νερό μια πόλη σαν την Αθήνα για διάστημα 10 περίπου ετών.

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Δαιάβσέ το γήρογρα μροπείς

Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι σριεά ενίαι τοθοπεμετενα τα γταμαμρά μσέα σε μαί λξηέ, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη.
Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξηέ αλλά τνη λξηέ σνα σνύλοο. Ατίπτσυεο ε;

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

SOS!!! Η ακτινοβολία των κεραιών καταστρέφει το DNA

Η μακροχρόνια έκθεση στην ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας και των κεραιών Wi Fi προκαλεί καταστροφή του DNA και καρκινογενέσεις, τονίζει η νέα επιστημονική έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής για την Ηλεκτρομαγνητική Ασφάλεια.

68 ερευνητές της επιτροπής σε 25 μελέτες τους αποδεικνύουν μεταξύ άλλων ότι η ακτινοβολία κινητών και ασύρματων συσκευών μειώνει -μεταξύ άλλων- την προστασία του εγκεφάλου μας από τις τοξικές ουσίες που κυκλοφορούν στο σώμα μας, και πλήττει κυρίως τα παιδιά και τους εφήβους.Πηγή: in.gr

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Πόσα δώρα είναι αρκετά;

Τα Χριστούγεννα δεν θα ήταν τα ίδια αν δεν υπήρχαν τα δώρα. Από την άλλη, μήπως είναι και η κατάλληλη εποχή για να μάθουμε στα παιδιά µας πώς να διαχειρίζονται την αδηφάγα φύση τους;

Οι µέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι η κατεξοχήν περίοδος όπου όλοι µας συνηθίζουµε να κατακλύζουµε µε δώρα τα µικρά παιδιά, ιδιαίτερα τα δικά µας. Μήπως όµως το παρακάνουµε; Μήπως µε αυτή την τακτική το τέλος της εορταστικής περιόδου µας βρίσκει µε ένα ή περισσότερα κακοµαθηµένα παιδιά τα οποία θα µας ζαλίζουν µε τις απαιτήσεις τους όλη την υπόλοιπη χρονιά; Η διάχυτη γιορτινή ατµόσφαιρα, η χαρά και η προσµονή για τα δώρα τα οποία θα δώσουµε και θα πάρουµε, η επιθυµία να κάνουµε τους δικούς µας ευτυχισµένους, ο Αϊ-Βασίλης, οι οικογενειακές συγκεντρώσεις δηµιουργούν µια ζεστή ατµόσφαιρα που διαφοροποιείται κατά πολύ από την καθηµερινότητά µας. Μέσα σε αυτό το εορταστικό κλίµα εµείς οι γονείς συνήθως αγωνιούµε για το πώς θα ανταποκριθούµε µε τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις των παιδιών µας, αλλά και πώς θα εκδηλώσουµε την αγάπη µας µε το σωστό δώρο. Βέβαια, πίσω από αυτή µας τη διάθεση κάνει συχνά την εµφάνισή της και η απορία: «Αρκούν τα χριστουγεννιάτικα δώρα για να νιώσει το παιδί µας την αγάπη;» Γνωρίζουµε πολύ καλά ότι το παιχνίδι είναι κάτι που περιµένουν µε ιδιαίτερη προσµονή όλα τα παιδιά. Και ίσως, όχι αποκλειστικά το παιχνίδι καθ’ αυτό όσο το δώρο γενικότερα. Θυµάµαι χαρακτηριστικά ότι όταν ήµουν µικρή, κυρίως στην ηλικία των τριών έως επτά ετών, κάθε φορά που περιµέναµε επίσκεψη στο σπίτι µας, είτε καµιά θεία είτε φίλους των γονιών µου, το πρώτο που κοιτούσα πάνω τους ήταν… τα χέρια τους. Η χαρά µου ήταν απερίγραπτη όταν έβλεπα να κρατούν κάτι –ποτέ δεν είχε σηµασία τι, αρκεί να ήταν ένα δωράκι για µένα. Είµαι σίγουρη από τα βλέµµατα των γονιών µου ότι αυτό τους έφερνε σε τροµερή αµηχανία, αλλά δεν έδινα σηµασία. Αυτή η λαχτάρα και η προσµονή µου βέβαια είναι κάτι που µε «ακολουθεί» ακόµα και σήµερα. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να πάω σε φίλους που έχουν παιδιά χωρίς να τους έχω πάρει κάποιο δώρο, έστω και µικρό.

Θέλω να µου πάρεις αυτό κι αυτό...

Ποιος γονιός δεν έχει ζήσει την πικρή εµπειρία ενός παιδιού που γκρινιάζει συνέχεια για να πάρει ένα συγκεκριµένο παιχνίδι; Ποιος δεν έχει ζήσει µια σκηνή πείσµατος στη µέση του δρόµου ή σε ένα κατάστηµα για τον ίδιο λόγο; Τα παιδιά πλέον έχουν άποψη σχετικά µε το τι επιθυµούν να τους αγοράσουν γονείς και συγγενείς. Το αν ένα παιδί είναι κακοµαθηµένο έχει άµεση σχέση µε την ισορροπία δυνάµεων ανάµεσα σε αυτό και στους γονείς του, µε την επιβολή της θέλησης του ενός πάνω στον άλλο. Το παιδί κακοµαθαίνει από τη στιγµή που θα αντιληφθεί ότι µπορεί να επιβάλλει τη θέλησή του στους άλλους. Ο τρόπος µάλιστα µε τον οποίο του συµπεριφερόµαστε την περίοδο των Χριστουγέννων λέει πολλά για τις αξίες που του προβάλλουµε, ενώ ταυτόχρονα αποκαλύπτει τον τρόπο µε τον οποίο αξιολογούµε τα πράγµατα. Οι περισσότεροι γονείς πέφτουµε στην παγίδα της ανεξέλεγκτης κατανάλωσης χωρίς να καταλαβαίνουµε ότι όσο πιο πολλά δώρα κάνουµε στο παιδί τόσο περισσότερο ενισχύουµε την κτητικότητα και την απαιτητικότητά του.

Γιατί δεν µπορούµε να πούµε «όχι»

Μήπως γιατί φοβόµαστε πως ο µόνος τρόπος µε τον οποίο µπορούµε να εκφράσουµε τα συναισθήµατά µας προς το παιδί είναι αυτός που περνάει από τα δώρα; Πολλές φορές δυσκολευόµαστε να εκφράσουµε αυτά που νιώθουµε και γι’ αυτό προσπαθούµε να καλύψουµε αυτή µας την ανασφάλεια µέσω ενός δώρου.

Με το να χαρίζουµε απλόχερα δώρα και παιχνίδια στα παιδιά µας µπορεί να καλύπτουµε ένα κενό της δικής µας παιδικής ηλικίας. Ίσως όταν ήµασταν µικροί δεν είχαµε τη δυνατότητα να έχουµε πολλά παιχνίδια και τώρα δεν θέλουµε να λείπει τίποτα από τα παιδιά µας.

Η πολύωρη απουσία µας από το σπίτι (λόγω εργασίας) έχει και αυτή το δικό της µερίδιο ευθύνης. Επειδή λείπουµε καθηµερινά πολλές ώρες από κοντά τους, νιώθουµε τύψεις και θέλουµε να τα «αποζηµιώσουµε» γι’ αυτό. Έχουµε την εντύπωση λοιπόν ότι η χαρά και η έκπληξη που θα σχηµατιστεί στο προσωπάκι του παιδιού όταν αποκτήσει αυτό που θέλει θα αναπληρώσει το κενό που αφήνει η καθηµερινή µας απουσία.

Τα παιδιά που έχουν αρχίσει να πηγαίνουν στον παιδικό σταθµό ή στο σχολείο συζητούν µεταξύ τους για τα δώρα που πρόκειται να τους φέρει ο Αϊ-Βασίλης και επηρεάζονται σε µεγάλο βαθµό το ένα από το άλλο. Κάποιες φορές βλέπουµε το παιδί µας να ζηλεύει το παιδάκι εκείνο που έχει τα ακριβότερα παιχνίδια ή τα πιο φιρµάτα ρούχα. Με τη σειρά µας εµείς νιώθουµε συχνά ανησυχία µήπως το παιδί αποµονωθεί από τους συνοµηλίκους του ή µήπως γίνει αντικείµενο κοροϊδίας. Έτσι, του αγοράζουµε ό,τι καινούργιο κυκλοφορεί στην αγορά για να ικανοποιούµε κάθε απαίτησή του.

Εκτιµάει πραγµατικά τα δώρα του;

Ένας τρόπος για να διαπιστώσετε αν το παιδί σας κακοµαθαίνει µε τα δώρα είναι να παρατηρήσετε την αντίδρασή του. Απολαµβάνει τα δώρα που του κάνετε; Μήπως δείχνει ανικανοποίητο; &8710;είχνει ενδιαφέρον για το δώρο που του προσφέρθηκε ή µόλις παίξει λίγο µε αυτό το πετάει σε µια γωνιά και ψάχνει για το επόµενο αντικείµενο που θα του κινήσει την προσοχή; &8710;εν θα ξεχάσω ποτέ την εντύπωση που µου έκανε η αντίδραση της µικρής µου ξαδερφούλας όταν ήταν περίπου τεσσάρων ετών. Τα Χριστούγεννα τόσο οι γονείς της όσο και θείοι, θείες, γιαγιάδες, φίλοι, γείτονες τη «βοµβάρδιζαν» µε δώρα. Τη θυµάµαι λοιπόν να κάθεται στο κέντρο του σαλονιού µε καµιά δεκαπενταριά πακέτα τριγύρω της και εκείνη να ανοίγει µε λαχτάρα τα δώρα ένα ένα, αλλά… µέχρι εκεί. Μόλις ξετύλιγε κάθε πακέτο, έχανε το ενδιαφέρον της και πήγαινε µε ανυποµονησία στο επόµενο. Αν τη ρωτούσες «τι δώρα πήρες;», ποτέ δεν ήξερε, ούτε καν τα είχε προσέξει. Αν λοιπόν το παιδί σάς δώσει δείγµατα ότι το µόνο που το ενδιαφέρει είναι να παίρνει διαρκώς και αδιακρίτως δώρα χωρίς να εκτιµάει την κίνηση, το αντικείµενο και τη συναισθηµατική του αξία, θα πρέπει να ανησυχήσετε για το χαρακτήρα του. Αν, από την άλλη, αντιδράσει µ’ ένα αστραφτερό χαµόγελο, µε µια απέραντη ευδαιµονία στο βλέµµα και αρχίσει να ασχολείται και να περιεργάζεται το δώρο του, να είστε σίγουροι ότι αντιδρά φυσιολογικά δείχνοντας ενθουσιασµό όχι µόνο για το δώρο, αλλά και για την αγάπη που του δώσατε µέσω αυτού.

Αυτά τα Χριστούγεννα να είναι διαφορετικά

Η περίοδος των γιορτών είναι ίσως η καταλληλότερη για να εφαρµόσουµε νέες οικογενειακές παραδόσεις που θα δείξουν στα παιδιά πόση χαρά προσφέρει το να νοιάζονται τους άλλους και να τους βοηθούν. Αυτά τα Χριστούγεννα ας παρακινήσουµε το παιδί να κάνει πράγµατα για τους άλλους, να προσφέρει δώρα, να αφιερώσει λίγο από το χρόνο του σε κάτι που αξίζει πραγµατικά τον κόπο. Θα δει ότι τα δώρα που γίνονται µε αγάπη προξενούν µεγάλη χαρά, ιδίως σε εκείνον που τα προσφέρει. &8710;ώστε έµφαση στις υπόλοιπες οικογενειακές παραδόσεις, εκτός από τα δώρα, π.χ. διηγηθείτε του χριστουγεννιάτικες ιστορίες, στολίστε µαζί το σπίτι, ετοιµάστε ένα ξεχωριστό δείπνο. Με το χρόνο θα µάθει ότι το να παίρνει δώρα είναι µόνο ένα µέρος της γιορτής, και µάλιστα όχι το πιο σηµαντικό. Εξάλλου, τα παιδιά δεν χρειάζονται τίποτα άλλο από το να γιορτάσουν µαζί µε όλη την οικογένεια αυτές τις ξεχωριστές µέρες. Η ατµόσφαιρα της οικογενειακής ζεστασιάς και αγάπης είναι αυτή που µαγεύει περισσότερο.

Tips για να το αντιµετωπίσετε

  • Μην µπείτε στη διαδικασία αγοράς ενός παιχνιδιού µόνο και µόνο επειδή το παιδί γκρινιάζει και το ζητάει ξανά και ξανά. Εφαρµόστε τη µέθοδο του διαλόγου και ζητήστε του να σας εξηγήσει το λόγο που το θέλει τόσο πολύ. Με αυτό τον τρόπο ίσως να αντιληφθεί ότι αυτό που ζητάει τόσο επίµονα δεν του είναι και τόσο απαραίτητο.

  • Μην ντραπείτε να πείτε στο παιδί σας πως τα οικονοµικά σας δεν σας επιτρέπουν να του αγοράσετε αυτό που θέλει. Για παράδειγµα, αν το κοριτσάκι σας θέλει µια κούκλα µαζί µε ολόκληρο κουκλόσπιτο, µπορείτε να της προτείνετε να αγοράσετε µόνο το κουκλόσπιτο και την κούκλα να ζητήσετε από τη γιαγιά ή τη νονά να της τη φέρει.

  • Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σκεφτεί σε ποιους θα ήθελε να κάνει κάποιο δώρο. Προτείνετέ του να προσπαθήσει να φτιάξει κάτι µόνο του, δίνοντας έµφαση στο συναισθηµατικό κοµµάτι του δώρου. Για παράδειγµα: «Τι θα έλεγες να κάνεις µια χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά ή µια κάρτα ή ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι για το δέντρο της γιαγιάς; Νοµίζω ότι θα της άρεσε πιο πολύ κάτι που θα το φτιάξεις εσύ, παρά να της αγοράσουµε κάτι έτοιµο».

  • Αφήστε το παιδί σας να διαλέξει µόνο του ποια από τα παλιά του παιχνίδια θέλει να δώσετε στον έρανο που οργανώνει η εκκλησία ή κάποια φιλανθρωπική οργάνωση. Αυτή η διαδικασία το βοηθάει να ανακαλύψει παιχνίδια που είχε ξεχάσει και να επιλέξει αυτά που του αρέσουν περισσότερο, αλλά κυρίως να εκτιµήσει το γεγονός ότι µπορεί να προσφέρει σε εκείνους που έχουν λιγότερα από αυτό.

  • Να θυµάστε, µόνο ένα δώρο κάθε φορά. Ο πειρασµός είναι µεγάλος, όµως προσπαθήστε να αντισταθείτε. Κάνοντας από ένα µόνο δώρο σε κάθε παιδί δεν περιορίζετε απλώς τα έξοδα, αλλά δίνετε περισσότερη αξία στο δώρο που προσφέρετε.

  • Δεν χρειάζεται την Πρωτοχρονιά να κάνετε δεύτερο δώρο ως γονείς. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί περιµένει µόνο αυτό του Αϊ-Βασίλη ως επιβράβευση για τη χρονιά που πέρασε. Κρεµάστε στο τζάκι ή σε µια γωνιά του σπιτιού τη χριστουγεννιάτικη κάλτσα µε το όνοµά του, την οποία µπορείτε να τη γεµίσετε µε λιχουδιές χωρίς µεγάλο κόστος. Το παιδί θα ενθουσιαστεί µόνο και µόνο µε την ιδέα ότι ο Αϊ-Βασίλης πέρασε από το σπίτι σας για να του αφήσει δωράκι.

Επιµύθιο...

Ανακεφαλαιώνοντας, να τονίσουµε ότι κανένα δώρο, όσο ακριβό και αν είναι, δεν µπορεί να αναπληρώσει και να υποκαταστήσει το ρόλο του γονέα. Το σωστό δώρο είναι αυτό που ελέγχεται από το γονέα και λειτουργεί συµπληρωµατικά στην αγάπη, στη στοργή και στην αγκαλιά. Επιπλέον, να πούµε ότι τα πολλά δώρα δεν σηµαίνουν απαραίτητα και κακοµαθηµένο παιδί. Αρκετά παιδιά δέχονται πολλά δώρα χωρίς να κακοµαθαίνουν, άλλα παρασύρονται για ένα µικρό διάστηµα, γίνονται «άπληστα» και στη συνέχεια επιστρέφουν στις συνήθειές τους, ενώ κάποια αλλάζουν ριζικά τη συµπεριφορά τους και απαιτούν να παίρνουν όλο και περισσότερα. Είναι γεγονός ότι η περίοδος των Χριστουγέννων προσφέρεται για πολλά «τεστ», αφού ο γονιός µπορεί να δει κάποια σηµεία του χαρακτήρα του παιδιού του και να προσπαθήσει να τα βελτιώσει.

Η δύναµη της διαφήµισης

Ό,τι έχει να κάνει µε το παιδί στις µέρες µας πουλάει. Η διαφήµιση εκµεταλλεύεται την ευαισθησία του γονέα που δεν θέλει να στερήσει τίποτα στο παιδί του, αλλά και την επιµονή και την πίεση του παιδιού που θέλει να τα έχει όλα. Τα παιδιά είναι ευάλωτα, γιατί ακόµα δεν έχουν αναπτύξει την κρίση τους και τα φίλτρα που θα τους υποδείξουν τι είναι απαραίτητο και τι όχι. Μέσω των διαφηµίσεων, που την περίοδο των Χριστουγέννων έχουν την τιµητική τους, γίνονται αποδέκτες υποσυνείδητων µηνυµάτων και η σκέψη τους χειραγωγείται, «υπνωτίζεται» και προσανατολίζεται προς την απόκτηση αυτών των προϊόντων-παιχνιδιών. Γι’ αυτό και εµείς οι γονείς θα πρέπει να είµαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί την εορταστική περίοδο και να φροντίζουµε τα παιδιά να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο εκτεθειµένα σε τέτοιου είδους µηνύµατα.

Το παιδί κακοµαθαίνει όταν

- Του αγοράζετε ό,τι θέλει όχι µόνο τα Χριστούγεννα αλλά και όλο το χρόνο.

- &8710;εν θέλετε πραγµατικά να του αγοράσετε κάτι και το κάνετε µόνο και µόνο επειδή αισθάνεστε υποχρεωµένοι, αφού άλλοι γονείς δεν χαλάνε ποτέ χατίρι στα παιδιά τους.

- Αγοράζετε ό,τι ζητά προκειµένου να αποφύγετε την γκρίνια του.

- Αγοράζετε δώρα µε κίνητρο την εξαγορά. «Θα σου πάρω το ποδήλατο, αρκεί να είσαι φρόνιµος την παραµονή των Χριστουγέννων που θα έχουµε κόσµο στο σπίτι».

- Του αγοράζετε συχνά από µόνοι σας δώρα, χωρίς να υπάρχει λόγος, µόνο και µόνο επειδή αυτό σας ευχαριστεί

Της Νινέττας Φαφούτη
Με τη συνεργασία της Αναστασίας Φρόντζου-Χρηστίδη (ψυχολόγος ειδική σύµβουλος σχέσεων παιδιού και οικογένειας)

Σχετικό βιβλίο:
Δωροβροχή, της Φραντζέσκας Αλεξοπούλου-Πετράκη, εκδ. Παπαδόπουλος (2008)

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μην πετάτε το μαγειρεμένο λάδι στην αποχέτευση!



Στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται ανά τον κόσμο για τη σωτηρία του πλανήτη, υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε όλοι μας και άλλα που δυστυχώς δεν μπορούμε. Για παράδειγμα στο χωριό μας, δεν υπάρχει, (προς το παρόν τουλάχιστον) σημείο ανακύκλωσης, οποιουδήποτε ανακυκλώσιμου υλικού. 
Υπάρχει όμως κάτι που μπορούμε να κάνουμε.
Σύμφωνα με έρευνες ΕΝΑ ΛΙΤΡΟ  χρησιμοποιημένου ΛΑΔΙΟΥ που συνηθίζουμε να πετάμε στο νεροχύτη  της κουζίνας μας είναι ικανό να ΜΟΛΥΝΕΙ το νερό που θα χρησιμοποιήσει ένας άνθρωπος για 14 ΧΡΟΝΙΑ!!
Αυτή η απίστευτη διαπίστωση οδήγησε στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΛΑΔΙΟΥ!

Στο χωριό μας, στο super-market ΜΑΣΟΥΤΗΣ, μπορούμε να πηγαίνουμε το λάδι που θα πετούσαμε, σε ένα πλαστικό δοχείο και να το αφήνουμε στην είσοδο του καταστήματος.
Αν αυτό φαίνεται ανέφικτο, τουλάχιστον ας το συγκεντρώνουμε σε δοχεία και να το πετάμε στα σκουπίδια. Οχι στην αποχέτευση.

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Φρέσκο γάλα ή μακράς διαρκείας;

Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής

Θα πρέπει να γίνει σαφές πως φρέσκο γάλα με την έννοια του νωπού, δεν κυκλοφορεί στην αγορά, διότι κάτι τέτοιο θα ενείχε κινδύνους από το μικροβιακό φορτίο που θα έφερε το γάλα.

Το φρέσκο γάλα λοιπόν που εμείς εννοούμε, είναι παστεριωμένο, έχει υποστεί δηλαδή μια ειδική θερμική επεξεργασία με σκοπό την καταστροφή παθογόνων μικροοργανισμών, χωρίς ταυτόχρονα να υποβαθμίζεται σημαντικά η βιολογική του αξία.

Με σκοπό την επιμήκυνση της διάρκειας «ζωής» του γάλακτος, κάποιες βιομηχανίες παρουσιάζουν σήμερα την τεχνική της υψηλής παστερίωσης, που θα λέγαμε ότι πρόκειται για πιο «έντονη» θερμική επεξεργασία.

Το γάλα υψηλής παστερίωσης δεν πρέπει να τιτλοδοτείται βάση νόμου ως φρέσκο γάλα.

Από την άλλη μεριά το εβαπορέ, υπόκειται σε δραστικότερη ακόμα θερμική επεξεργασία και παράλληλα συμπύκνωση με αφαίρεση νερού, ώστε να μπορεί να διατηρείται εκτός ψυγείου για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Όταν υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στο φρέσκο γάλα (το απλά παστεριωμένο δηλαδή), είναι η καλύτερη επιλογή.

Σάββατο 1 Ιανουαρίου 2011

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!


Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Νικήτης εύχεται σε όλους το 2011 να είναι μια χρονιά προόδου και δημιουργίας!

Και του χρόνου!!!