Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

Συνέλευση Εκπαιδευτικών

Την Τρίτη 01/06/2010 το Δημοτικό σχολείο δε θα λειτουργήσει λόγω της ετήσιας συνέλευσης των εκπαιδευτικών που θα πραγματοποιηθεί στον Πολύγυρο.

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ !!






Η  θεατρική ομάδα δασκάλων και νηπιαγωγών <<ΚΥΚΛΟΣ>> σας καλεί την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΪΟΥ στο Δημοτικό Σχολείο Νικήτης, να παρακολουθήσετε την παράσταση για παιδιά "Η Κοκκινοσκουφίτσα και οι δύο Λύκοι" του Ευγένιου Τριβιζά. Η παράσταση αρχίζει στις 19:30 και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010










Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!


 Οσοι γονείς έχουν παιδάκια που τελειώνουν φέτος τα μεγάλα νήπια και ετοιμάζονται για την Α' δημοτικού θα πρέπει ως τις 14/6/2010 να προσκομίσουν στο δημοτικό σχολείο έγγραφα που είναι απαραίτητα για την εγγραφή τους,

α. Πιστοποιητικό γεννήσεως του παιδιού
β. Πιστοποιητικό από το νηπιαγωγείο που δηλώνει την παρακολούθηση της χρονιάς στα μεγάλα νήπια.
γ. Πιστοποιητικό υγείας από:
    1.παιδίατρο
    2.οδοντίατρο
    3.καρδιολόγο
    4.οφθαλμίατρο

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να απευθυνθείτε στις νηπιαγωγούς των παιδιών σας.

Κυριακή, 23 Μαΐου 2010

Κινητά τηλέφωνα και καρκίνος του εγκεφάλου


Η μεγαλύτερη έρευνα που έγινε ποτέ σχετικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων και του καρκίνου του εγκεφάλου έδειξε πως υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για τους πολύ συχνούς χρήστες. Ωστόσο, το εάν η ακτινοβολία των κινητών φταίει για την πρόκληση του εν λόγω καρκίνου παραμένει ανοιχτό θέμα καθώς τα αποτελέσματα ήταν ασαφή.
Τα αποτελέσματα της έρευνας INTERPHONE, της οποίας ηγήθηκε μια Καναδή επιστήμων και περιέλαβε 13 χώρες μαζί με τον Καναδά, βρήκε πως δεν υπήρχε αύξηση του κινδύνου για γλοίωμα ή μηνιγγίωμα με τη...

χρήση των κινητών τηλεφώνων. Το μηνιγγίωμα είναι πιο συχνός αλλά καλοήθης όγκος ενώ το γλοίωμα είναι σπανιότερος.. αλλά θανατηφόρος καρκίνος.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, που συντονίσθηκαν από το Τμήμα Έρευνας για τον Καρκίνο του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας, δημοσιεύθηκαν στην Επιθεώρηση της Επιδημιολογίας. Οι ερευνητές υπό την καθοδήγηση της πρώην καθηγήτριας του Πανεπιστημίου της Οττάβα Ελίζαμπεθ Κάρντις σημειώνουν ότι τα αποτελέσματα της μακροχρόνιας χρήσης των κινητών τηλεφώνων χρειάζονται περαιτέρω έρευνα, σημειώνοντας πως η πλειονότητα των υποκειμένων της έρευνας δεν ήταν υψηλοί χρήστες σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.

Οι αντιπρόσωποι των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έσπευσαν να τονίσουν το κύριο εύρημα της έρευνας που υπογραμμίζει πως δεν υπάρχει αισθητός κίνδυνος από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων συνολικά.

Μάλιστα, το Φόρουμ των Κατασκευαστών Κινητής Τηλεφωνίας δήλωσε πως η έρευνα παρέχει βάσιμη επιβεβαίωση για την ασφάλεια των κινητών τηλεφώνων.

Η πολυεπίπεδη έρευνα που ξεκίνησε το 1998 και έπρεπε να παραδοθεί καταρχήν το 2005 περιέλαβε 2409 περιπτώσεις ατόμων με μηνιγγίωμα και 2708 περιπτώσεις με γλοίωμα. Βρέθηκε πως μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των υποκειμένων που χρησιμοποιούσαν επί μακρόν το κινητό τηλέφωνο στο ίδιο αυτί ανάπτυξαν κροταφικό όγκο.

Ωστόσο, η έρευνα που διεξήχθη μέσα στη δεκαετία πάσχει από ακρίβεια στο δείγμα (καθώς η χρήση της κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ υψηλότερη σήμερα) αλλά και στην ίδια τη μεθοδολογία, σύμφωνα με ερευνητές που συμμετείχαν σε αυτήν.
pathfinder.gr

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Το Άγχος στις Εξετάσεις




 Καθώς πλησιάζουν οι μέρες των εξετάσεων, μαθητές & γονείς εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επιτυχία και την πολυπόθητη θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αυτές τις ημέρες το άγχος των παιδιών που δεν είναι τίποτα άλλο φόβος ενδεχόμενης αποτυχίας στις εξετάσεις, μεγαλώνει. Βέβαια εκείνο που χρειάζεται να ξέρουμε είναι ότι μέχρις ενός σημείου το άγχος είναι φυσιολογικό και δημιουργικό. Μας κινητοποιεί σε δύσκολες και προκλητικές φάσεις της ζωής μας να καταβάλουμε το μέγιστο των προσπαθειών μας προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο μας!

Το άγχος γίνεται επικίνδυνο και μπορεί να κάνει κακό, όταν δεν μπορούμε πια να το ελέγξουμε, γιατί τότε:

1. περιορίζει την πραγματικής μας ικανότητά για επίδοση και

2. μας κάνει να υποφέρουμε.

Το άγχος των εξετάσεων συνήθως συνδέεται με τον φόβο που νιώθουμε μήπως απογοητεύσουμε τους γονείς μας, ή ματαιώσουμε τις προσδοκίες που έχουμε από τον εαυτό μας.



Το άγχος κινητοποιείται από αρνητικές σκέψεις, μεγαλώνει μέσα απ’αυτές και τελικά, στην χειρότερη περίπτωση, μπορεί να μας ακινητοποιήσει –όταν ξεφεύγει τελείως από τον έλεγχό μας- και να μας οδηγήσει να εγκαταλείψουμε την προσπάθειά μας. Επίσης, μέσα από τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε όταν φοβόμαστε κάτι πολύ άθελά μας «προετοιμάζουμε» την αποτυχία, αφού ασυνείδητα σκεφτόμαστε και συμπεριφερόμαστε με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτύχουμε!



Συμπτώματα –Επιπτώσεις του έντονου άγχους

• Μείωση της επίδοσης: Δυσκολία συγκέντρωσης, διανοητικό μπλοκάρισμα (μπλακ-άουτ), δυσκολία οργάνωσης των πληροφοριών

• Ψυχοσωματικά συμπτώματα (πονοκέφαλοι, κοιλόπονοι, ταχυκαρδία, εφίδρωση, συχνοουρία, τρέμουλο, ναυτία, μυϊκή υπερένταση

• Διανοητικά: Αρνητικές σκέψεις, μείωση αυτοπεποίθησης,

• ευσυγκινησία, ευερεθιστότητα, άσχημος ύπνος



Προετοιμασία – Αντιμετώπιση

Πριν: Να μάθεις να αντιμετωπίζεις τις εξετάσεις, παρ’όλο τον φόβο σου για πιθανή αποτυχία!

• Καλή προετοιμασία (οργανόγραμμα)

• (επανάληψη μαζί με φίλους: Δοκιμή μαζί με άλλους εξεταζόμενους Συνάντησε άλλους συμμαθητές σου και ας ρωτήσει ο ένας τον άλλον  Αν μπορείς να το εξηγήσεις στους άλλους, τότε το έχεις κατανοήσει...διαφορετικά, χρειάζεσαι κι άλλες επαναλήψεις!

• Αναλύστε την κατάσταση ρεαλιστικά: Γράψτε απ’τη μια: τι ακριβώς σας προκαλεί άγχος, κι απ’την άλλη (στήλη της σελίδας): πως μπορείτε πρακτικά να διορθώσετε το συγκεκριμένο πρόβλημα!

• Κάντε ένα διάλειμμα και συζήτησε εκφράζοντας τους φόβους και τις αμφιβολίες σου στους γονείς σου και σε ανθρώπους που μπορούν να σε ακούσουν!

• Νοητική αναπαράσταση των πραγματικών συνθηκών («φαντάσου με λεπτομέρειες τις πραγματικές συνθήκες...»)

- Όσο πιο συχνά φαντάζομαι τις εξετάσεις τόσο πιο πολύ εξοικειώνομαι μαζί τους...!

Αυτό που μπορώ να το αντιμετωπίσω στη φαντασία μου, μπορώ να το κάνω και στην πραγματικότητα!!

• Ασκήσεις χαλάρωσης (15΄τη μέρα) («συγκεντρώσου στη διαφραγματική αναπνοή και στο σώμα σου που βαραίνει καθώς χαλαρώνει...»)

- Συνδυασμός εισπνοών – εκπνοών με θετικές (και ρεαλιστικές) σκέψεις...

Όχι «δεν θα φοβηθώ», ή «θα πετύχω στα σίγουρα!», άλλα: «Ακόμα κι αν φοβηθώ, θα το αντιμετωπίσω», «θα κάνω ό.τι περνάει από το χέρι μου για να επιτύχω»...

• Γυμναστική (καθημερινά)

• Ξεκούραση & καλός ύπνος

• Πρωινό μπάνιο με χλιαρό νερό



Κατά τη διάρκεια:

• Ξεκίνα με ό,τι γνωρίζεις καλά....

• Συνδύασε εισπνοές- εκπνοές με θετικές (και ρεαλιστικές) σκέψεις...

• Μόλις νιώσεις τα πρώτα σημάδια πανικού επανέλαβε μια λέξη ή φράση που σε ηρεμεί («μάντρα») (π.χ. «ήρεμα», «χαλαρά», «είμαι δίπλα σου...»).



Μετά:

• Μετά τις εξετάσεις κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου: μια βόλτα μ’ένα φίλο για κάθε, κ.λ.π.

• Οραματίσου την επιτυχία και προετοίμασε τον εαυτό σου για την επόμενη ημέρα.



Συναισθηματική & Ψυχολογική υποστήριξη από του γονείς:



Διαθεσιμότητα να ακούσουν

«το άγχος της αποτυχίας είναι φυσιολογικό»

«όλοι έχουν παρόμοιο άγχος..»

«ακόμα κι αν δεν περάσεις, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις»

«αν δεν περάσεις για το μόνο που θα στεναχωρηθώ είναι γιατί δεν θα ανταμειφθούν οι κόποι σου...»

«Κάθε αποτυχία είναι μια ευκαιρία μάθησης!...»

Ο κύριος σκοπός της εκπαίδευσης είναι να βοηθήσεις τους νέους ανθρώπους να μαθαίνουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνθήκες.



Επομένως, ο στόχος των γονιών και των εκπαιδευτικών –όλων των βαθμίδων- είναι να βοηθήσουν τους μαθητές να αγαπήσουν τη μάθηση. Επειδή η επιβίωση των παιδιών μας στο μέλλον θα εξαρτάται από την ικανότητά τους να μαθαίνουν, φροντίστε να δημιουργήσετε τις κατάλληλες συνθήκες –και στην δύσκολη στιγμή των εξετάσεων- που θα επιτρέψουν στο παιδί σας να συνεχίσει και μετά απ’αυτές να θέλει να μαθαίνει...!



Dr. Γρηγόρης Βασιλειάδης

M.Sc. Ph.D. Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

"ΒΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΠΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ" ΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ.

Οι γιατροί χωρίς σύνορα σας καλούν να ζήσετε την εμπειρία μιας αποστολής μπαίνοντας στη θέση ενός εθελοντή από την Τετάρτη 12 ως τη Κυριακή 21 Μαϊου, στην παραλία της Θεσσαλονίκης στο άγαλμα του Μ.Αλεξάνδρου. 

Ένας κινητός προσφυγικός καταυλισμός φτάνει στο κέντρο της πόλης καλώντας σας να ζήσετε για λίγα λεπτά ως γιατρός, τεχνικός ή νοσηλευτής των Γιατρών Χωρίς Σύνορα και να γνωρίσετε τα διλήμματα, τις προκλήσεις και την ικανοποίηση μιας αποστολής.


«Μόλις έχετε περάσει τα σύνορα. Βρίσκεστε σε μια χώρα που είναι σε εμπόλεμη κατάσταση. Ολόκληρες οικογένειες τρέπονται σε φυγή από τα χωριά τους για να γλιτώσουν απ’ τις μάχες. Την τελευταία εβδομάδα περίπου 30.000 άνθρωποι έχουν βρει καταφύγιο σε μια απομονωμένη περιοχή που δεν έχει καμιά απολύτως υποδομή. Στον καταυλισμό ακούγεται ότι χιλιάδες ακόμα άνθρωποι είναι στο δρόμο και καταφθάνουν. Άλλοι είναι απόλυτα εξουθενωμένοι, άλλοι άρρωστοι. Όλοι έχουν κάτι κοινό: δεν τους έχει απομείνει τίποτα πια. Εδώ αρχίζει η δική σας αποστολή. Από εσάς εξαρτάται η επιβίωσή τους!»

Αυτή είναι η πραγματικότητα που ζουν καθημερινά χιλιάδες εθελοντές των αποστολών μας στα διάφορα σημεία του  κόσμου και θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας.

Στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης, βραβευμένες φωτογραφίες από το διεθνές πρακτορείο Magnum Photos, θα σας ταξιδέψουν στις αποστολές της οργάνωσης σε όλο τον κόσμο.

Καθημερινά από τις 10:00 π.μ.  ως τις  21:00.
Είσοδος ελεύθερη.

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ;;

Την ερχόμενη Κυριακή έχουμε την ευκαιρία να περάσουμε ένα ευχάριστο απόγευμα στο παιδικό χωριό S.O.S. στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης, από τις 11 πμ  ως  τις 6 μμ Τα παιδιά θα διασκεδάσουν με παιχνίδια, ξυλοπόδαρους, θέατρο, φαγητό και πολλές εκπλήξεις, σε ένα υπέροχο χώρο όπου ζουν τα παιδιά του χωριού s.o.s. και παράλληλα θα έχουμε την ευκαιρία να βοηθήσουμε τα παιδιά αυτά.      Για πληροφορίες σχετικά με τα είδη πρώτης ανάγκης των παιδιών μπορείτε να βρείτε στο http://www.sos-villages.gr/

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Αν μεγάλωνα πάλι το παιδί μου


- Αν μεγάλωνα πάλι το παιδί μου,
-θα έπαιζα μαζί του περισσότερο και θα το μάλωνα λιγότερο
-θα το διόρθωνα λιγότερο και θα συνδεόμουν μαζί του περισσότερο
-θα έπαυα να κοιτάζω συνέχεια το ρολόι και θα παρακολουθούσα περισσότερο τι κάνει
-θα προσπαθούσα να μαθαίνω λιγότερα και να νοιάζομαι περισσότερο
-θα έκανα πιο πολλές βόλτες μαζί του, θα πετούσα πιο πολλούς χαρταετούς
-θα έπαυα να κάνω τη σοβαρή και θα έπαιζα πιο πολύ
-θα έτρεχα σε πιο πολλά χωράφια και θα κοίταζα πιο πολύ τ'αστέρια
-θα το αγκάλιαζα περισσότερο και θα το τραβολογούσα λιγότερο
-θα ήμουν λιγότερο ανυποχώρητη και θα το δεχόμουν περισσότερο
-θα έχτιζα αυτοεκτίμηση πρώτα και το σπίτι αργότερα
-θα του μάθαινα λιγότερα για την αγάπη της δύναμης και περισσότερα για τη δύναμη της αγάπης


                                                                                                      DIANE LOOMANS
                                                                                                    FULL ESTEEM AHEAD
                                                                                                               (μπρος ολοταχώς
                                                                                                                με αυτοεκτίμηση)